„Românii au Talent”- ep. 3

Sunt sceptică

  Se pare că articolele mele anterioare şi-au atins scopul. Am asistat aseară la cea de a patra semifinală în care s-au văzut îmbunătăţiri. Scepticismul meu totuşi persistă.

Partea feminină a juriului se pare că a înţeles mesajul şi şi-a mai stăvilit excesul de logoree şi mesaje subliminale în ceea ce priveşte îndemnul ca cei de acasă să voteze cu concurenţi care le-ar putea aduce în viitor un” ce” profit.

În sfârşit juraţii, sau măcar unul dintre ei- şi aici mă refer la Florin Călinescu- au observat „practica” pe care unii concurenţi PROFESIONIŞTI o au.

După cum am spus, tot ce trebuia făcut era să se studieze cum decurge concursul în alte părţi.  Aşa este: artiştii profesionişti concurează la Got Talent pentru a-şi face acel soi de reclamă în speranţa unor viitoare contracte pe marile scene ale lumii.  A se vedea cazul  celebrului ventriloc francez Marc Métral, care- fie vorba între noi- numai de premiul în bani nu avea nevoie.  La cei 61 de ani ai săi, la momentul  când a concurat în 2015, artistul cutreierase lumea în lung şi în lat.  Cât despre un câştig constant  o spune chiar el în sala de aşteptare:  părinţii săi au fost fermieri cultivatori de piersici, fapt ce-l face să poată oferi chiar şi acum din producţia livezii moştenite. ( min 1:05-1:12)

Dar să ne întoarcem la concursul „Românii au Talent”.

Inconvenientul mare este LIPSA unui canal youtube, pe care telespectatorii să poată revedea selecţiile făcute ptr faza următoare.   Spun asta ptr că, după câte am observat la „Britain’s Got Talent” vizionările şi voturile pe platformă ptr concurenţii care au impresionat cu adevărat spectatorii şi telespectatorii se strâng la milioane de vizuzalizări în câteva zile, uneori în câteva ore.  Asta e un bun barometru ptr votanţi care pot analiza evoluţia preferaţilor lor în comparaţie  cu ceilalţi concurenţi.  Mai e şi o „măsură de control”, cred eu, ptr a se împiedica manipularea voturilor prin SMS.  Ceea ce a plăcut publicului pe canalul youtube practic se află în imposibilitatea de a nu acumula voturi prin SMS în faza următoare.  Doar în cazuri extrem de rare cum a fost cazul de aseară a concurentului Sergiu Chirilă pe care l-a lăsat vocea în mod „fatal”

Despre preferaţii MEI de aseară ptr faza următoare pot spune căteva impresii personale.

  1. Santiago, solista pop din Filipine aduce la timbrul vocal cu Witney Huston. Chiar dacă nu va câştiga concursul final, dar dacă va continua să caute angajatori, îi prevăd un viitor în showbizz. Din punctul ăsta de vedere, concursul nostru dâmboviţean arată că nu suntem naţionalişti înrăiţi, ci apreciem talentele, de oriunde ar veni acestea…Deocamdată ProTV a dat-o în bară de prea multe ori cu concursul ăsta, iar acum concurenta e foarte convenabilă ptr a demonstra contrariul.  Părerea mea  🙂

  2. Cătălin Vlad, interpretul la chitară clasică m-a impresionat.

  3. Orban, sportivul extrem, a făcut show şi a dovedit mult curaj. Mi-a plăcut şi din acest motiv am şi trimis SMS- după mulţi ani la concursul „Românii au Talent”- cu votul meu.

Considerentele ptr care am făcut lucrul ăsta au fost :

  1. ptr că eram sigură că exotica Santiago va fi votată ŞI ptr că e frumoasă,

  2. Nu l-am votat nici pe Cătălin Vlad pe considerentul că orice concurs Got Talent are nevoie de diversificare, iar o eventuală „aglomerare” de interpreţi de orice fel, ar transforma concursul într-un fel de ”X Factor”, iar concursul ăla e treaba altei televiziuni din România

  3. pentru Oban orice vot- dacă ar fi ca acest concurs de la noi să se desfăşoare în mod absolut corect- ar fi făcut diferenţa partajării faţă de ceilalţi contracandidaţi.  Din toată inima sper, însă, să nu fi asistat la un vot aranjat pe considerente şovine.  De ce spun asta?  Iată dovada răspunsului venit de la nr 1200- loc în care mi-am exprimat votul prin sms IMEDIAT ce s-au deschis liniile de vot.

    Dacă nu observaţi, există acolo un mare SEMN DE ÎNTREBARE şi sunt curioasă dacă ptr toţi concurenţii pe care i-au votat, telespectatorii au primit răspunsuri similare!?Fotogr.0080

    P.S.  Aştept semifinalele viitoare!  Sunt cu ochii pe voi  🙂

Lasă un răspuns

